Google udostępniło mnóstwo narzędzi dzięki którym marketing internetowy jest znacznie prostszy. Niestety, w powszechnej opinii uważa się, że narzędzia te są udostępniane odpłatnie a samo promowanie się z Google – niezwykle kosztowne. Okazuje się, że jest to błąd który niestety jest wykorzystywany przez różnego rodzaju naciągaczy.

Pewnie ktoś spyta „dlaczego”? Odpowiedź jest prosta. W przeszłości, można było znaleźć mnóstwo ogłoszeń rozmaitych pseudo – firm, które umożliwiały założenie wizytówki na mapach Google. Chodzi o usługę Google Moja Firma, która kiedyś nosiła nazwę Google Miejsca. W usłudze tej, możemy założyć własną wizytówkę, w której udostępnimy innym dokładny adres naszej firmy, numer kontaktowy, link do strony www itd. I choć założenie takiej wizytówki jest w pełni darmowe, to wciąż pojawiają się tak zwani „partnerzy Google” którzy za drobną opłatą (najczęściej około 200 złotych) tworzą taką wizytówkę.

Pomijamy jednak problematykę oszustw w sieci i zapoznajemy się ze wspomnianą usługą Google Moja Firma.

Jak to działa?

Korzystanie z tego narzędzia Google’a jest niezwykle proste. Wystarczy, że wejdziemy na stronę Google Moja Firma, zalogujemy się na swoje konto Google i klikniemy w „pokaż firmę w Google”.

Następnie, klikamy w lewym górnym rogu w charakterystyczną ikonkę składającą się z kilku poziomych linii. Po kliknięciu w nią, wyświetli się nam rozwijalne menu w którym znajdziemy opcję dodawania nowej lokalizacji.

Następnie, wyświetli się nam okno wyszukiwania naszej firmy. Jeśli wpiszemy w nie nazwę dowolnego przedsiębiorstwa a następnie klikniemy w przycisku wyszukiwania, na nowej stronie wyświetli się nam odnośnik „Dodaj informację o Twojej firmie”. Po wejściu w odnośnik, pojawi się nam formularz wprowadzania danych naszej firmy.

Czy to narzędzie jest skuteczne?

Jeśli prowadzimy małą firmę, to taki marketing internetowy jest bardzo pomocny. Wprawdzie niewielki odsetek osób przeglądających Mapy Google’a zainteresuje się taką informacją, jednak nie łudźmy się – tu ogromne znaczenie mają liczby. Google każdego dnia „zalicza” miliony, jeśli nie miliardy wejść. To daje nam ogromną szansę że po pewnym czasie ktoś zainteresuje się naszą ofertą.

Jak już wspominaliśmy, założenie własnej wizytówki w Google nie jest w jakikolwiek sposób płatne. Nie dajmy się nabrać oszustom, którzy w ten sposób wyciągają od nas nasze pieniądze. Samo założenie wizytówki jest jak widać bardzo proste i nie trzeba tego zadania zlecać jakimkolwiek innym podmiotom gospodarczym.